اخبار داخلی
شماره: 2897
1392/02/24 - 12:42
تشخیص به موقع تومورها در اولویت تحقیقات پزشکی است

دبیر علمی شانزدهمین کنگره اورولوژی ایران تشخیص به هنگام تومورها برای حفظ و سلامت و بقای بیماران را از اهداف اصلی برپایی این کنگره دانست و گفت: از آنجا که این امر نقش پر رنگی در حفظ سلامت و بقای بیماران دارد ، انجمن اورولوژی ایران مباحث نوین مربوط به تشخیص به موقع و جراحی تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق کلیوی را به متخصصان ارایه خواهد داد.

 

به گزارش بنیان ، شانزدهمین کنگره سالیانه اورولوژی صبح امروز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه، در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

دکتر «سکینه حاجی ابراهیمی» گفت: این همایش با هدف ارائه آخرین دستاوردهای جدید علمی در حیطه اورولوژی و دستگاه ادراری تناسلی برگزار می شود که پزشکان متخصص تحقیقات خود را در غالب سخنرانی های جامع، پنل ها ، بحث ها و مناظره ها درباره موضوعات داغ اورولوژی در یک سال گذشته مطرح خواهند کرد.

وی افزود: در این کنگره مباحث مربوط به ناباروری مردان و عقیمی (اندرولوژی)، اورولوژی اطفال و ناهنجاری‌های پیش از تولد (پره نتال)، اورولوژی زنان، بی‌اختیاری ادرار، پیوند کلیه، صدمات (تروما) دستگاه ادراری و جراحی‌های ترمیمی وابسته به آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: در کنگره امسال به سرطان پروستات که شایع ترین بیماری اورولوژی در میان مردان است ، پیشرفت هایی در زمینه عقیمی مردان و درمان آن با مباحث ژنتیکی و همچنین به اورولوژی زنان و اختلالات عصبی مثانه بیشتر پرداخته خواهد شد.

حاجی ابراهیمی تصریح کرد: متخصصان جراحی کلیه و مجاری ادراری- تناسلی، فوق تخصص‌های کلیه اطفال و متخصصان بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، بیماری‌های کودکان، جراحی عمومی، فوق تخصص‌های نفرولوژی، پزشکان عمومی دارای دکترای حرفه‌ای و پزشکان عمومی و نیز کار‌شناسان و کار‌شناسان ارشد پرستاری و مامایی هستند در این کنگره حضور دارند.

او که از درمان‌های طبی و جراحی سنگ‌های ادراری و مباحث دیگری همچون عفونت‌های ادراری به عنوان دیگر مباحث این کنگره چهار روزه نام برد، در خاتمه گفت: در کنار برپایی این کنگره، نمایشگاهی از تجهیزات و کالاهای پزشکی مرتبط با اورولوژی برپا شده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved